torsdag 10 november 2011

Inspirationskväll


Igår var jag i city för en inspirationskväll med Petra och Ellinor; eventet var bara för "löpande kvinnor" och vi var ca 40 ivriga damer i spridda åldrar som samlades på det lilla mysiga lunchstället "Lindas mat". Vi blev bjudna på en mycket god och färgsprakande vegetarisk buffé innan tjejerna satte igång med sitt föredrag. Petra berättade om sin väg till maran, om höjdpunkterna men även lågvattenmärken som löpningen har fört med sig. Hon tryckte på hur viktigt det är med träningskompisar och .... att vara snygg i spåret! Ellinor delade med sig av sina träningsupplägg, tipsade om intervaller, styrkeövningar mm. Det var rätt intressant och nytt för mig när hon beskrev sitt 4 veckors upplägg varje månad; 1 vecka med lätt träning, 2 med medelhård och en med hård och detta med hänsyn till menscykeln! Hon har nämligen märkt att veckan före mens presterar hon mycket sämre! Jag tror att jag ska kopiera det upplägget faktiskt. Maria som var en av arrangörerna tipsade om att LE när man tränar! Det lägger jag på minnet!



Tack för en superbra inspirationskväll!

2 kommentarer:

  1. Jag brukar också prata om att le när vi yogar, det känns faktiskt annorlunda då. Och det där med träning som tar hänsyn till mensen tycker jag lät klockrent.

    SvaraRadera
  2. Vad ni tjejer håller ihop! Men det är klart vissa ämnen kanske inte riktigt passar oss... Vet att du nu tänkte på att se snygga ut i spåret, men det var inte det jag menade :)

    SvaraRadera