tisdag 27 april 2010

De berömda tjurhornen...

Jag har tagit den berömda tjuren vid hornen ikväll. Situationen var alltså omvänd än på bilden nedan som är lånad från Aftonbladet:

Jag har nämligen kört backintervaller istället för den vanliga löpningen i komfortzonen. Som ni kanske anat, genom mina sparsamma inlägg om just löpträning på sistone, så har det inte varit så mycket kvalitet i mina löppass senaste månaderna och det har funnits hinder i form av förkylningar mm. Och visst kan jag till viss del nöja mig med att löpträna mina 3 mil i veckan men nu vill jag tända på alla fyra! Första juni ska vårt lag på jobbet springa Vårruset på 5 km och det är ju ett ypperligt tillfälle att slå lite PB. Vad sägs om sub 25 och helst 24:30! Och i september är det ju LL men det är en helt annan historia! ;o)

Uppjogg: 4 km

6 backintervaller á 200 meter

Nerjogg: 1,5 km

Känsla: Yes - det finns krut i benen!

3 kommentarer:

  1. Härligt! Gillar backintervaller! Satsa på 24:30 du - själv kan jag än så länge bara drömma om sån'a tider..

    SvaraRadera
  2. Det var ett bra pass! Det är klart du kan och du är snabb!
    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat. Jag har intervaller inplanerade imorgon... Var för trött ikväll!

    SvaraRadera