lördag 1 december 2012

Hälseneinflammation from hell!

Ja, tyvärr. Egentligen så har jag haft den sedan i april men inte vilat och rehabtränat tillräckligt...
Jag bara tejpade foten, tog Ipren (ja, jag vet, inte bra) och körde på alldeles för hårt.
Så nu har den blossat upp ordentligt och det går inte ens att hoppa och landa på högra foten en enda gång för det gör j****t ont!
Så det är TOTAL löpvila sedan 2 veckor och kommer vara så framöver tills det är helt bra.
Känns trist på sätt och vis, jag saknar min löpning men jag ska satsa på powerwalks, simning och ffa styrketräning. I torsdags var jag på ett tufft cirkelpass och märkte hur svag jag blivit. Så nu är det en stark muskulös kropp som är min målbild. Och så daglig rehabträning för foten såklart! ;o)

2 kommentarer:

  1. Aj, så trist! Men det bästa med träningen är ju att det finns varianter och att det går att omfokusera... Just nu kör jag på samma mål som du och springer betydligt mindre. Hoppas du blir bättre snart!

    SvaraRadera
  2. Jag inser att jag måste ta det lugnt och bygga upp kroppen från scratch + få ltie löpanalys för att komma till rätta med skadeproblemen. Det är inte kul att springa när det gör ont men så härligt att känna suget efter löpning efter 2 veckors vila!

    SvaraRadera