söndag 11 november 2012

Kommers i hälsans tempel

Jag var på mässan Allt om Hälsa i fredags. Mässans ledord var mod....som jag tyckte lyste med sin frånvaro. För mig betyder mod att välja gå sin egen väg och inte den som alla andra vandrar. Jag önskar att man kunde se mera av detta bland mässans utställare. Istället var det full kommers på pulver, piller, "ytbehandlingar", konstiga manicker och mollijoxer som tog all uppmärksamhet ifrån det som den verkliga hälsan handlar om - att sköta om sin kropp genom att motionera den regelbundet och ge den bra mat! Enkelt! Till det behövs inga kontstigheter vilket vi i I-länderna tycks tro.
Roligast på mässan var att träffa Coyntha och Nina!
 Jag missade tyvärr några värdefulla seminarier om Rawfood med Erica Palmkrantz och om Sockerberoende med Anna Hoffert.
Mässans höjdpunkt blev Fredrik Zillén med sin roliga föreläsning Spring snabbare där han kort drog igenom de viktigaste punkterna  i löptekniken han döpt till KALAS. Mer om denna kan ni läsa på hans hemsida.
Jag och Coyntha provade på Chiball yogan. Vet inte riktigt vad det gick ut på och kändes inte som yoga men man lär sig alltid något nytt!

Någon poledancing prövade vi aldrig men imponerades av "dansarnas" styrka!

2 kommentarer:

  1. Jätteroligt att träffas! Och man blir lite mer inspirerad men mest av er än mässan :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Håller med om att det mest kändes som kommers.. jag hade fått en fribiljett men om jag betalat entre så hade jag verkligen känt att det var ett överpris.. håller med om att det jag förknippar med hälsa inte riktigt var tydligt där.. som att betala för en marknad. Men det fanns en del intressanta föreläsningar som inte var när just jag var där.

    Kramen från Liv

    SvaraRadera