tisdag 17 juli 2012

Löpning och nakenbad


Träningen till AXA halkar rejält efter. Min onda fot har gjort att motivationen för kvalitetspass har nått sin topp, tror jag. Eller så är det bara kroppens sätt att ropa efter vila. Jag är inte sen med att svara. Just nu njuter jag av korta terrängpass i gott sällskap. Vi springer längs med sjön på den gamla banvallen i mjuk sand, i underbar natur. Vi pratar om väsentligheter, själen berörs.
Igår möttes vi av spöregn som inte lämnade en endaste torr tråd på våra kroppar! Vilken glädje! Jag har svårt att springa i kvalmig värme så jag njöt extra, andningen var så lätt och vi kunde rusa som kvigor sista kilometern! Löpningen avslutades med nakenbad. Tre nymfer i sjön, befriade kroppar, underbart svalt vatten, tystnad. Njutning. Så vill jag ha det just nu!

7 kommentarer:

  1. Nakenbad är underbart! Speciellt efter en löprunda. Har ni sjö i närheten?

    SvaraRadera
  2. Vi har sjön Sparren 4,5 km bort men nu under sommaren så har vi förlagt alla löprundor dit oassande nog! Jag har aldrig nakenbadat förr i vuxen ålder och det var en väldigt uppfriskande upplevelse!

    SvaraRadera
  3. Snygg bild. Är det du som tagit den?

    SvaraRadera
  4. Anonym: I wish, tyvärr lånad bild...

    SvaraRadera
  5. Angående den "lånade" bilden så är jag bekant med fotografen, Johan Larsson.

    Han skriver på facebook att han i och för sig tycker att ditt "lån" är ganska harmlöst, men att det hade varit väldigt trevligt om du frågat först.

    Så varför inte göra det? Fråga först alltså. Det jobbet kan det väl ändå vara värt?

    SvaraRadera
  6. Tack Anonym; jag ska framöver alltid fråga! ;o) Mailar till Johan Larsson med en gång!

    SvaraRadera