söndag 11 december 2011

Ursvik X-treme

Ett förväntansfullt gäng i Ursvik. Petra bakom kameran


Oj vilken härlig dag det har varit. Den började med en rejäl frukost inför mitt långpass i Ursvik!Där mötte jag Petra + några fler entusiaster som valde att dagen till ära svettas i lerig terräng än i julhandeln!15 km blev det och jag är supernöjd för att det gick så relativt lätt; det var i väldigt lugnt tempo (ca 7 min/km) och med trevligt sällskap. Att prata ditten och datten i spåret gör att kilometrarna bara försvinner! Nästa gång ska jag kanske försöka mig på lite mer än bara ett varv! Just nu känns allt bra m en timmarna efter var jag väldigt stel i bäckenet; det är en vanlig känsla jag får när jag inte är van vid längre distanser; det liksom stramar längst ner i "svansen" samt fram vid fogarna. Någon mer som känner igen sig? Kan man strecha bäckenet på något sätt eller är det bara att vänja sig och öka på distanserna? AXA:s 43 km hägrar....


Ha en skön 3:e advent allihop! Jag ska köra lite cirkelträning imorgon! Vad gör ni?

3 kommentarer:

  1. Vad roligt pass! Jag vill gärna springa i Ursvik också!! När kan jag komma och springa? Vi måste träna mycket mer i terräng och backar!! I alla fall jag....
    Bra jobbat Magda!
    kram

    SvaraRadera
  2. Det låter som ett härligt pass! Vad säger du, har du lust att springa ett längre pass någonstans runt nyår? Jag jobbar hela julhelgen men sen är jag mer ledig.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg du har! Jag funderar på att anmäla mig till ett lopp under 2012 och träna inför det. Sätta upp mål och verkligen ta det från början, lugnt och försiktigt med min lite trasiga fot, och slutföra det. Bara för mig. Har du tips på springträning för en nybörjare med f.d. benhinneproblem och krossad fettkudde (halvläkt, det var ett par år sedan)? Kram M

    SvaraRadera