söndag 18 december 2011

Tomtejogg anno 2011!



Förra året hade vi Luciajogg i Kårsta! Det var ca 10 minugrader och snön låg vit och gnistrande! I år var det regnslask, grönt på gräsmattorna och plus 1 grad! Med humöret på topp sprang vi runt i Kårsta, busringde hos folk och med inte så samspelta röster sjöng lite falskt med entusiastiskt "Midnatt råder" och "Tre gubbar". Ville avsluta hos självaste Mr Kårsta (nu nominerad till Årets Eldsjäl) med ett kraftfullt "Staffan var en stalledräng" men han var inte hemma. Så vi dansade runt granen och stärkte oss med varm glögg och pepparkakor! När vi var klara kom det SNÖ! Tack Kårstajoggers för den gemensamma Tomtejoggen!

5 kommentarer:

  1. Hej! Nej, som sockerberoende räcker det inte med den kursen. Jag var på intensivkurs hos Bitten för några år sen, ovärderligt! Potatoes Not Prozac är en mycket bra bok, jag gillar verkligen Kathleen DesMaisons (kolla hennes hemsida på www.radiantrecovery.com). Jag har haft en matplan förut men mycket har hänt sen dess så jag behöver en ny. Jag håller på att utbilda mig till kostrådgivare för sockerberoende så då kommer jag göra en matplan till mig själv. :) Du kan ta hjälp av mig eller nån annan kostrådgivare för sockerberoende om du vill ha en individuellt anpassad matplan. LCHF funkar för många, men inte för alla. En del behöver lite kolhydrater (långsamma). Vi är ju alla olika. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är hos SoberKonsult, hur visste du det? :) Jag är klar senast i februari, men siktar på januari!

    SvaraRadera
  3. Aah :) Jag bor i Sörmland men kommer till en början bara göra kostrådgivning/matplan via email samt telefon så det kvittar var du bor. Håll gärna koll på http://www.sockerfrihet.se/ så kan du kontakta mig sen när jag sätter igång om du vill. Målet är att sätta igång i januari!

    SvaraRadera
  4. Då skulle jag bli väldigt glad :) Hoppas vi hörs sen då!

    SvaraRadera