torsdag 20 oktober 2011

vardagspussel och transportlöpning

Bild lånad från Erviluca
Det ska lämnas och hämtas på dagis/skola, jobbet ska skötas, maten stå på bordet innan 17-gråten (ni som har småbarn förstår) slår till i orkanstyrka, man ska hinna handla, plocka undan, läsa läxor, natta, prata med maken, uppdatera sitt status på sociala medier, spela WF och .... TRÄNA oxå såklart! Vissa dagar flyter det bara på andra måste planeras nästan in på minuten för att träningen ska bli av. En regel jag försöker leva efter är att inte skjuta upp dagens träning till morgondagen - man vet ju aldrig vad som händer - man kan bli sjuk, det kan bli snöstorm etc.
Så här såg min dag ut idag:
05:20 klockan ringer, idag är jag trött och sover lite till
05:40 pallar mig upp och tar en dusch, vaknar sakta
05:55-06:20 yoga till levande ljus
06:20-07:05 väcker barnen, påklädning, frukost, packar in oss i bilen
07:10 lämnar på dagis, idag lite mammakläng från lillen
07:20 lämnar på skolan och kör mot jobbet
08:00-15:15 jobbar (kort dag)
15:50 hämtar på dagis
16:00 hämtar på skolan stora sonen + en kompis
16:10 hemma. fixar mellis, sitter med barnen
16:40 börjar med maten (kesoplättar+rårakor)
17:00 fika, får sällskap av kompisens pappa som kommit med lillebror
17:20 alla äter middag
17:40 maken kommer hem, äter, jag byter om till löparkläder
18:00 sticker på föräldramöte, transportlöpning ca 4,5 km (det är fortf ljust ute!)
18:30-20:15 föräldramöte (jag skäms för jag luktar svett, ingen säger dock nåt)
20:15 springer hem nästan 6 km
21:00 hemma, dusch, mat, sätter på en tvätt med träningskläder + en diskmaskin
21:40 uppdaterar jogg.se, status på FB, spelar WF, bloggar
22:15 natti natti! Det har varit en fantastisk dag och jag är full med energi!

Hur har din dag varit idag? Hur pusslar du?

2 kommentarer:

  1. Det var ju supersmart att springa till föräldramötet! Mitt livspussel fungerar inte alls i höst. Alla är förkylda hela tiden. Jag försöker upprätthålla någon form av träning men det är svårt just nu.

    SvaraRadera
  2. Jag hade kunnat m att springa till ett föräldramöte, tror jag. Jag är redan stämplad av folk som tycker jag tränar underligt mycket (det kan aldrig vara bra)...
    Annars... ja. Ungefär så, fast jag slipper dagis-klänget och panikhunger.

    SvaraRadera