onsdag 26 oktober 2011

Pofibermacka

Sedan snart ett år äter jag inte glutenhaltiga livsmedel och på detta vis slipper min sockerberoende kropp i stort sett allt sug efter mat, sötsaker mm. Jag mår bra av den kosten och kan träna på som vanligt trots avsaknad av bröd, pasta mm. Och jag har ett sunt förhållande till maten.

Hos Sara hittade jag till Njutmatbloggen som förutom fantastiskt smarriga bilder har en massa bra recept på glutenfattig mat.

Brödet består av 2 ägg, 3 msk pofibrer (=potatisfibrer, finns att köpa på glutenfriahyllan på ICA) samt lite salt. 2 minuter i mikron men kan även stekas i stekpanna! OK, det smakar inte bröd men med Bregott, skinka, lagrad ost och ruccola på blir det en riktigt god macka!

1 kommentar:

  1. Tack för den länken! Jättefin blogg och därifrån kommer jag hämta mycket inspiration till kommande matplaneringar =)

    SvaraRadera