torsdag 16 juni 2011

From Russia with love!

Änligen har jag, efter dryga 4 dagar, kommit ur träningsvärkets härliga med stenhårda grepp om min rygg, rumpa och lår! Äntligen har valkarnas ömhet i händerna lagt sig så jag kan skriva ett inlägg om workshopen jag deltog i i helgen som var.

Pladuska in action med cleans! Foto: Coyntha Sedvall

Det handlar om Kettlebell-workshopen i Olgas regi. Det var roligt, svettigt, tungt, lärorikt och Olga var en utmärkt pedagogisk lärare som det är lätt att se upp till (ja, hon är längre än jag som synes på bilden nedan!). Under 4 timmar fick vi slipa på tekniken och lära oss hur man svingar, gör cleans, snatches mm. Kettlebell är ett utmärkt redskap i all fall för mig, bra komplement till löpningen. Klotvikterna (de billigaste på 8 resp 12 kg köper du på Rusta!) är enkla, bygger upp helkroppsstyrkan och man kan även träna cardio med dem då pulsen går upp snabbt ex vid höga svingar. Vill ni bli starka och uthålliga i bålen - träna KB!
Nedan kommer en kavalkad av bilder från workshopen! Tack Coyntha för sällskapet - det var kul att igen träna med dig!

Det är kul att svettas tillsammans med en träningskompis. Foto:Coyntha Sedvall
Pedagogiska och hyperstarka Olga Foto: Coyntha Sedvall


Beauty and the Beast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar