onsdag 25 november 2009

Wild and Crazy eller 10 saker om mig själv

Jag har fått awarden "You are an awesome girl" från Anna: Tackar och bugar! Jag ger den till tre andra bloggare: Coyntha, Nina och Annika och berättar 10 saker om mig själv:

1. Jag är en socioholic - gillar möten med människor och går riktigt igång på dem. Men jag överdoserar ibland och tar det sedan lugnt tills jag får "cold turkey" och trappar upp missbruket igen!

2. Jag är en organisatör och strateg ut i fingerspetsarna, kanske inte märks så mycket på hemmaplan alla gånger men på jobbet gillar jag att bita i utmaningar, lägga upp en strategi, planera, implementera mm. Att göra skriftliga planer och listor är min specialité. Vickans bröllop? No problemas!

3. Jag ogillar starkt branta snöiga nedförsbackar - det är min stora skräck speciellt om jag har skidor på fötterna! Men jag åker utför för all del - men skriker av fasa samtidigt! Nej, jag har inte utlöst några laviner ännu.

4. Jag är väldigt närsynt och kör med både linser och glasögon - det ni.

5. Jag har två drömyrken/sysselsättningar - operasångerska och gympaledare! Märk väl att de har två saker gemensamt - musik i bakgrunden och personen i centrum! Men jag äslkar mitt nuvarande jobb som läkare väldigt mycket!

6. Jag är ganska konflikträdd.
7. Jag älskar att baka bröd i synnerhet surdegslimpor men just nu pga viss neddragning på kolhydrater ligger detta på hyllan.

8. Jag är en riktig knegare och bra att leva vardagsliv. Det innebär att jag inte är någon vältränad partymänniska!

9. Jag älskar att resa och har varit på nästan alla kontinenter och även bott utomlands i barndomen. Favoritland är fortfarande Indien dit jag hoppas kunna åka igen inom snar framtid!

10. Jag fyller 40 år på julafton och känner mig inte ett dugg gammal - tvärtom!


En liten Magda på utflykt i Argentina, Tucuman, på 70-talet!

Wild and Crazy? inte riktigt men detta syftar på gårdagens träning med springkompisen. Istället för den vanliga rundan tog vi bilen (!) till ett schysst elljusspår och körde järnet där! Geggigt och härligt med en backe som gott kan tävla med Aborrbacken!

7 kommentarer:

  1. Kul läsning, tack för att du delade med dig :)

    SvaraRadera
  2. Det är klart du inte ska känna dig gammal- åldern är bara en siffra!

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt med den här typen av utmaningar för man får reda på så mycket man inte hade en aning om! som att du är läkare tex, häftigt! om jag hade gått natur på gymnasiet, fixat mvg i alla ämnen mm hade jag eventuellt velat bli det också. var lite inne på det ett tag efter studentetn men ville det inte tillräckligt mycket för att ta tag i det stora projekt det skulle blivit :)

    SvaraRadera
  4. Oj, utmanad!
    Ska klura lite och se om jag får ihop 10 grejs about myself. Onekligen intressant att få läsa om dej, du blev mer en person för mej, än "bara" en bloggvän :)

    SvaraRadera
  5. Oj va spännande med en utmaning! Jag ska klura och skriva ihop något. Håller med de andra här ovan, du blev ännu mer en person för mig nu. Så häftigt det är med cyberrymden!

    SvaraRadera
  6. Glömde säga, vicken häftig julafton för dig! 40 år, bara början på den tredje åldern <3

    SvaraRadera