onsdag 25 mars 2009

Platå

Ja, det är det minsta man kan säga om viktutmaningen - det står still. Jag sköter mig med kosten, tränar som vanligt och går lite mer medvetet nu när vi har en stegtävling på jobbet. Jag har ett fruktansvärt stillasittande jobb och drygar ut stegen med lunchpromenader mm. Det blir ca 10-12 tusen steg per dag + träningen. Jag dricker bra med vätska (har minskat på kaffet lite för 7 koppar om dan är nog lite too much), sover bra och stressar inte värst mycket. Så det är bara att fortsätta. Men jag tänker tillbaka på när jag var i 20 års åldern och hade genom det glada studentfestandet dragit på mig ca 12 kilos övervikt och gick med i Viktväktarna! Kilona rasade och det utan motion! Hur lätt som helst! Nu när jag blivit "gammel tant" är det betydligt svårare.
Trodde att jag skulle få ta min bonusrunda idag men der att utmanaren har inte heller värst bra resultat...

4 kommentarer:

  1. hihi näe bonusrundan är visst min idag igen!

    SvaraRadera
  2. visst är det surt att man inte kan gå ner lika snabb nu som när man var 20. grrrr

    SvaraRadera
  3. Tack! Jag tycker det är kul och än så länge har jag har fått bättre vanor varje fall, går upp tidigare och sover bättre. Lycka till med milen!

    SvaraRadera