lördag 8 september 2012

Träning i värmen


Vi har varit på spanska solkusten i en vecka, tankat sol och värme som en liten kompensation för den fuktiga sommaren här hemma. Det har varit underbart. Mina gamla knakande leder blievlite mjukare i värmen och kroppen och själen mådde bra av så mycket tid med familjen. Jag och de små pojkarna har badat både i pooler och i havet i timmar varje dag. Vi har hoppat i vågorna, byggt snäckprydda sandslott som minuten senare spolats bort av havet, bodysurfat, sprungit på stranden, skrattat och myst. Jag och maken har bara slappat och druckit lite Rioja under de varma kvällarna. 
Men vi har även (till grannfruns stora oro) även tagit oss ut och sprungit lite. Vi har sprungit var för sig men tipsade varande om rundorna. De första gångerna sprang vi kvällstid men då var det faktiskt fortfarande för varmt för min smak (27 grader) och den medhavda vattenflaskan tömdes snabbt! Jag svettades som en gris. Sista passet blev ett platt morgonpass och det kändes lite bättre!
 De första var rätt så jobbiga för de gick upp i bergen. Utsikten var hänförande men jag insåg snabbt att någon marathon i värmen blir det aldrig för min egen del; i värmen presterar jag uselt. Jag är glad för att det totalt blev 3 joggpass; 18 km sammanlagt, 2 yogapass (på underbara takterassen, som gjord för det!) och 5 (!) st styrkepass! Kan varmt rekommendera Exetubes i packningen nästa gång ni ska på semester!
Så hur är formen inte min nästa utmaning den 30:e september? Långt ifrån bra men.... jag kommer i alla fall vara solbränd på startlinjen! ;o)




1 kommentar:

  1. Det verkar som ni hade super bra!! Vad skönt med sol och semester!! (Nej, jag är inte avis alls!)
    Vad är Exetubes för nåt?
    Det kommer att gå bra i Polen, det kommer inte att bli varmt är jag säkert på!
    Kram

    SvaraRadera